Nikita pomáhá chytat podvodníky!

Nikita pomáhá chytat podvodníky!


V posledních letech je kladen na jednotlivce tak vysoký nárok ve věci placení služeb, zboží, bydlení, že není výjimkou, že si půjčujeme prakticky na všechno. Bankovní instituce tak lustrují svoje klienty důkladně. Nechají je vyplnit spousty dotazníků a doložit spoustu papírů, dokladů a podkladů, aby měly jistotu, že svoje peníze dostanou zase zpátky.

ruka robota

Jiná situace je ovšem u nebankovních společností, které také půjčují finance. Ty využívají pro lustraci klientů svoji umělou inteligenci. Systém se nazývá Nikita a ze čtyř údajů dokáže dohledat dalších až pět set informací k osobě, ze kterých poskládá obrázek, který řekne, zda je člověk vhodný pro poskytnutí úvěrového rámce či nikoli.
otazník hackera

Nikita podle informací zabrání až 97 procentům různých pokusů o internetové podvody. Šéf oddělení, které se zabývá rizikovostí klientů ve společnosti Twist, také uvedl, že se problematikou podobných problémů zabývá firma již více než tři roky a na základě této práce a spolupráce s policií již dosáhli toho, že v některých odhalených případech byly vydány prvoinstanční rozsudky.

Online podvody

Podle statistických údajů z přibližně tří milionů transakcí, které prošly systémem, se podvodníci zaměřují nejčastěji na elektroniku a erotické zboží. Samozřejmě se podvodníci vždy zaměří na zboží, které lze snadno prodat dál.

Samozřejmostí je, že největší řádka podvodů přichází z mobilních telefonů se systémem Android. Dvě skupiny podvodníků jsou již v podstatě snadno identifikovatelné. Jednou skupinu jsou organizované skupiny s kriminálním pozadím, které se snaží v internetovém světě najít další slabé místo. Druhou skupinou jsou pak lidé, kteří zkusí něco nezaplatit, dělají mrtvé brouky a doufají, že se na ně tak zvaně zapomene.

Díky Nikitě se takto podařilo dopadnout skupinu, která upravovala a falšovala doklady, díky nimž se pak dostala k velké řádce drobných částek, které v součtu však mohly být ve výších několika milionů korun. Systém totiž díky svému algoritmu ukázal několik nesrovnalostí. Většinou tedy objednávky pod různou identitou z jednoho přístroje.